אבו מאזן: "עשיתם 50 שואות", לפיד הגיב: "ההיסטוריה לא תסלח"

שלמה ריזל No Comments on אבו מאזן: "עשיתם 50 שואות", לפיד הגיב: "ההיסטוריה לא תסלח"

יו"ר הרש"פ אבו מאזן נשאל אתמול במסיבת עיתונאים בגרמניה האם הוא מוכן להביע חרטה על טבח הספורטאים הישראלים במינכן לפני 50 שנה שבוצע בידי מחבלים פלסטינים, וענה: "מ 47 עד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים. אלו 50 שואות" | ראש ממשלת המעבר לפיד הגיב: "לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא"

צילום: Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן שהדוקטורט שלו נעשה על הכחשת השואה ממשיך בעיוות ההיסטוריה. אתמול ביקר אבו מאזן בברלין, וערך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולץ שולץ, ועורר סערה עם אמירה מקוממת על השואה.

במסיבת העיתונאים סירב אבו מאזן להביע חרטה על טבח הספורטאים הישראלים במינכן לפני 50 שנה שבוצע בידי מחבלים פלסטינים מארגון הטרור "ספטמבר השחור".

במהלך מסיבת העיתונאים, שאל עיתונאי מקומי את אבו מאזן האם כנשיא הפלסטינים הוא מוכן להתנצל בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח ואמר: "מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים. אלו 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי".

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד כתב בתגובה לדברים השקריים של אבו מאזן: "אמירתו של אבו מאזן על ״50 שואות״ על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

גם בגרמניה לא ממש התחברו לשקרים הנועזים של תומך המחבלים אבו מאזן. הקנצלר שולץ גינה את הדברים וכתב: "אני נגעל מהתבטאויותיו המקוממות. בעיקר עבורנו הגרמנים, כל שימוש בשואה לשם השוואה הוא בלתי נסבל ובלתי מקובל".

באופוזיציה בגרמניה אף הזדעזעו מכך ששולץ לא עצר אותו מיד אלא נתן לו להמשיך לדבר, ורק אחר כך הגיב. גורם במפלגתה של הקנצלרים לשעבר אנגלה מרקל אמר שהקנצלר היה צריך "לסתור באופן ברור וחד משמעי את הנשיא הפלסטיני ולבקש ממנו לעזוב". גם חבר הבונדסטאג ארמין לאשט אמר כי ההאשמות של עבאס הן: "הנאום המגעיל ביותר שנשמע אי פעם במשרד הקנצלר הגרמני מאז 1945".

שגריר גרמניה בישראל סטפן זייברט, התייחס גם הוא לדברי אבו מאזן וכתב: "מה שאמר הנשיא עבאס בברלין על '50 שואות' הוא שגוי ובלתי מתקבל על הדעת. גרמניה לעולם לא תתמוך בשום ניסיון להכחיש את הממד הייחודי של פשעי השואה".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: "הכחשת השואה של אבו מאזן מזעזעת ומסוכנת, ושיתוף הפעולה האובססיבי של לפיד וגנץ עם אבו מאזן וממשיכי דרכו מסוכנת לא פחות. רק הליכוד יקים ממשלה יציבה שאינה תלויה בתומכי אבו מאזן".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, הגיב לדברים: "דבריו של אבו מאזן – חרפה. הם חלק מתעמולה פלסטינית ממסדית המבוססת על עלילות דם כוזבות, עם 50 גוונים של אנטישמיות, שמטרתן דה-לגיטימציה לישראל. בחירתו של אבו מאזן לומר את דבריו המתועבים על אדמת גרמניה רק מעידה על השפל אליו בחר להגיע".

מנגד, חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, אמר על התגובות של חברי הממשלה נגד אבו מאזן: "חבורת שקרנים ורמאים. שנה שלמה, שקד, סער וליברמן הנוכלים, יושבים בממשלה ונותנים גיבוי לחיזוק מכחיש השואה אבו מאזן, לפגישות שלו עם שר הבטחון, ולהשתלטות שלו על שטחי סי, ועכשיו, כשהם מנסים לקושש קולות, הם יוצאים נגדו. אתם החזרתם אותו לקדמת הבמה, ואתם אחראים לאנטישמיות שהוא מעורר כעת".



0 תגובות